Ghid pentru un pacient bun

Un doctor bun isi doreste intodeauna un pacient bun!

Ce este un pacient bun?

  • un pacient care doreste sa-si rezolve problema de sanatate si isi asuma sarcinile care ii revin in vederea atingerii obiectivului sau
  • cel care pune accent in primul rand pe prevenţie. Preventia e todeauna mai usoara decat tratarea
  • un pacient informat
    • despre boala lui, despre tratamentele urmate si eficacitatea acestora
    • despre medicul cu care colaboreaza
  • cel care pune intrebari despre boala, despre tratament si alternative, despre rezultatul asteptat, si asculta atent raspunsurile, lamurind neclaritatile prin intrebari suplimentare
  • cel care respecta recomandarile medicului
    • regim de viata si stil de viata sanatos
    • se prezenta la controalele periodice programate
  • cel care trateaza doctorul cu acelaşi respect pe care il solicita (politete, atentie la explicatii si recomandari, punctualitate). Dupa ce problema a fost rezolvata, nu uita sa spuna “multumesc!”
  • cel care are incredere in medic, o atitudine pozitiva in fata bolii si speranta ca problema sa va fi rezolvata
  • cel care are suportul familiei/prietenilor pentru incurajare, ajutor.